sardinia

Avem un nou articol de la părinții din comunitatea Parentropolis.

De data aceasta de la Cristina Calut, care a mers împreună cu familia în Sardinia. Cristina lucrează într-o companie de tehnologie, iar în concediul de maternitate, fiind interesată de alimentația sănătoasă, a construit www.raftulnaturii.ro. Un magazin cu produse naturale, ECO, vegetale, fără zahăr și fără aditivi.

Iată aventura ei, alături de familie, în Sardinia.

“De data asta am ales Sardinia, numită și “insula de smarald” a Mediteranei, și își merită numele.
Vacanța nu a fost planificată cu mult timp înainte, a fost ceva de ultim moment. Ne-am dorit o pauză de la joburile noastre și am căutat diferite destinații, iar Sardinia a fost cea mai bună variantă.
Am stat 7 zile pe insulă și am închiriat o mașină.

ZBOR

Pentru a ajunge în Sardinia, am zburat cu WizzAir, a fost un zbor scurt, sub 3 ore, care ne-a trezit dis-de-dimineață.
Trezindu-ne atât de dimineață, prima parte am zborului am dormit pentru a recupera din somnul pierdut. Apoi când ne-am trezit, am citit din cărticelele pe care le-am luat și am avut niște cărți cu abțibilduri, Sofia este încă pasionată de ele.

CAZARE

Pentru că ne-am dorit să descoperim cât mai mult din insulă, am avut 3 cazări în 3 puncte cheie de pe insulă: 1. În primele zile am decis să stăm în partea de Nord, pentru că am aterizat în Alghero. După un scurt popas în oraș, ne-am îndreptat spre Santa Teresa Gallura. Am ales să venim aici pentru că era o locație care ne permitea să vizităm zona de nord, nord-Est. Orașelul este unul cochet și animat, ne-a plăcut să ne plimbăm seara pe străduțele lui.
2. Următoarele zile am ales să mergem să stăm în Orisanto, astfel încât să fim la jumătatea drumului între Cagliari și Alghero. De aici am ales să vizităm partea de sud a insulei. Seara ne-am plimbat prin centrul orașului.
3. Ultimele zile le-am petrecut în Alghero, să vizităm partea de nord, nord-vest, pe care nu o văzusem la începutul călătoriei.

Referitor la cazările noastre, am ales să stăm la apartament, pentru că ne-am dorit să fim independenți din punct de vedere al mâncării, să avem acces la un frigider și aragaz și să ne gătim noi când ne dorim. Așa că, în toate cele 3 zone în care am stat, ne-am închiriat apartament.

Overall experiența cu cazările a fost ok, dar raportul calitate – preț este scăzut. Prețuri peste medie și calitatea sub așteptările noastre.
MÂNCARE

Noi în fiecare vacanță încercăm să avem o alimentație cât mai sănătoasă, așa cum facem și când suntem acasă.

Pentru a putea face acest lucru sunt câțiva pași pe care îi parcurgem:

1. Proviziile de acasă, mereu luăm cu noi provizii, de la superalimente, la tot felul de semințe și gustări fără zahăr. E foarte greu să găsești gustări fără zahăr, majoritatea au foarte mult zahăr și în plus, au tot felul de ingrediente greu de citit.
Am rămas plăcut surprinsă de diversitatea de alimente healthy din supermarketurile lor: făinuri, produse fără zahar, produse fără gluten. Am găsit o pâine tradițională, “pane carasau” făcută doar din grâu dur, apă și drojdie, care ne-a plăcut mult.
2. Găsim cea mai la îndemână piață de unde putem cumpăra fructe și legume. După ce am aterizat în Alghero, ne-am îndreptat spre piața din centrul orașului de unde ne-am făcut provizii.
3. Căutăm să avem bucătărie/chicineta și frigider. Ne descurcăm și doar cu câteva tacâmuri și farfurii pe care le cerem de la cazare, în cazul în care locația nu are bucătarie, însă existența frigiderului este foarte importantă.
Având toate astea, creăm premisele de a ne pregăti ceea ce avem nevoie.

În ceea ce privește restaurantele, sunt variante pentru toate gusturile și bugetele, dar predominante sunt restaurantele specific italiene cu pizza și paste. Am rămas plăcut impresionată să gasesc pizza fără gluten, pe care am testat-o și ne-a plăcut.

LOCURI DE VIZITAT
  • Insula La Madalena
  • Plaja La Pelosa
  • Plaja Tuerredda
  • Puerto Cervo
  • Plaja El Principe."

Descoperă și alte locuri de văzut pe insulă, detalii despre fiecare și tips and trick pentru o vacanță în Sardinia AICI.

Foto: arhivă personală

Găsește alte idei de vacanțe cu copiii AICI.

Ce părere ai? Lasă-ne un mesaj.