city park budapesta1

City Park este locul din Budapesta unde fiecare găsește ceva de făcut. Noi am petrecut ore bune în acest parc și sunt sigură nu am descoperit tot ce are de oferit.

Aveam de umplut câteva ore până la plecarea trenului de noapte care ne aducea acasă, așa că am căutat un loc relativ aproape de gară, unde Alexa să se poată juca. Și nu puteam găsi ceva mai potrivit!

Ca să ajungeți la parc puteți lua autobuzul sau metroul, noi am preferat să mergem pe jos cam un sfert de oră.

City Park este o oază de verdeață și liniște într-un oraș agitat!

Folosită inițial ca teren de vânătoare regal, în secolele al XVIII-lea și al XIX-le zona a fost transformată treptat într-un parc public, care măsoară 1,2 km pătrați.

În parc se află Grădina Zoologică, baia termală Széchenyi, Castelul Vajdahunyad și multe alte atracții turistice. Parcul include și mai multe muzee, printre care Muzeul de Arte Frumoase, Muzeul Agriculturii și noul Muzeu de Etnografie, cu o clădire impresionantă, pe care puteți urca.

Noi nu am "bifat" multe dintre atracțiile parcului, pentru că am descoperit... locul de joacă.

Loc de joacă principal din City Park are o suprafață totală de 13.000 de metri pătrați și este tot ce își poate dori un copil dornic de explorare. Iar intrarea este gratuită!

city park budapesta2

Parcul este împrejmuit cu gard, deci nu vei sta stresat că cel mic ar putea dispărea din raza ta vizuală. Locul de joacă are parte de umbră, oferită de copacii masivi din parc sau dată de copertinele care îi feresc de copii de razele puternice ale soarelui.

Este bine să știi că există mai multe zone: cea destinată copiilor mai mici și cele pentru exploratorii mai mari.

Fiind spațiul atât de mare, nu se produce aglomerație, iar toată lumea are loc de alergat și cercetat.

Pentru copiii mici există leagăne, tobogane și alte jucării adaptate vârstei, un loc cu nisip și țâșnitori în care prichindeii se pot răcori în costume de baie sau chiar în pampers.

city park budapesta3

În zona pentru copiii mai mari există trasee demne de parcurile de aventuri pe care le-am văzut pe la noi. Dacă ai un copil cățărător atunci va fi impresionat de complexul ce seamănă cu o fortăreață.

city park budapesta4
city park budapesta5

În centrul acestui loc de joacă se află un balon cu aer cald înalt de 12 metri, în interiorul căruia copiii pot urca în siguranță. Am mai fost la locuri de joacă în străinătate, dar nu am mai văzut atâtea elemente pe care copiii să le exploreze.

Piesele din parc sunt gândite pentru a-i face să își dezvolte echilibrul, agilitatea, să își întărească mușchii și… să se distreze. Toboganele înalte, sistemele de agățare, plasele, denivelările și balansoarele îi țin ocupați ore întregi. Copiii pot experimenta cățărări, alunecări, sărituri, balansări, așa ca va fi greu să îi dezlipești de acest loc de joacă.

Noi am reușit doar când i-am propus să urcăm într-un balon cu aer cald adevărat!

În City Park există un loc de unde poți privi Budapesta de la o înălțime de 150 de metri, dintr-un balon. Punctul de plecare și întoarcere este Dealul Mimóza, un mic deal conceput pentru a fi un punct de belvedere.

Balonul din City Park este un balon cu aer cald "ancorat" de sol, asta înseamnă că se ridică în aer, dar nu zboară mai departe.

Este nevoie de aproximativ 5 minute pentru a ajunge la o altitudine de 150 de metri și apoi același timp pentru a reveni la sol. Între timp, te poți bucura de o vedere panoramică a orașului. Limita minimă de vârstă este de șase ani. Detalii și prețuri găsești aici.

city park budapesta6
city park budapesta7

Plimbându-ne la întîmplare prin parc am descoperit un alt loc de joacă unic, lângă Muzeul Muzicii Maghiare. Aici poți cânta la conga, xilofon sau la tobe, poți sări pe perne muzicale pentru a scoate note muzicale și poți experimenta tot felul de sunete. Am stat și aici o vreme, am "cântat" cu toții și am râs mult.

Parcul este dotat și cu pulverizatoare de apă, deci a fost perfect să ne mai răcorim puțin într-o zi călduroasă.

În plimbarea noastră am găsit și un teren de skateboard și o zonă de cățărare, iar Alexa nu a vrut să rateze așa ceva.

city park budapesta8
city park budapesta9

Ne-a impresionat City Park pentru că este gândit pentru toți, cu peisaje frumoase și oportunități de recreere, dar și posibilități de a face sport: trasee de jogging, ciclism și terenuri de fotbal și baschet. Iar copiii și adulții chiar făceau sport în aceste locuri.

Poți sta cu copiii chiar și o zi întreagă în City Park și cu siguranța nu se vor plictisi. Noi sigur vom reveni aici, când vom mai ajunge în Budapesta!

Citește și despre alte locuri de vizitat cu copiii AICI.

Ce părere ai? Lasă-ne un mesaj.