Am descoperit o Harghită minunată, cu multe locuri de explorat, iar în acest articol voi așterne impresiile după câteva zile petrecute în acest județ. Dă click pe ce anume te interesează, în acest articol vei găsi informații despre:

piata_centrala_odorhei

Odorheiu Secuiesc

Odorheiu Secuiesc este un oraș care ne-a plăcut. Micuț, curat și foarte primitor. Am descoperit magazine mici, de familie, foarte nișate. Oare poți găsi în București un magazin fizic care să vândă numai scutece? Sau altul de unde poți cumpăra doar perne? Exclus. Nu ar supraviețui. Dar aici am văzut asta și a fost o surpriză plăcută. Librării drăguțe și brutării cu tot felul de bunătăți.

Oamenii vorbesc maghiara, dar, după ce trec de mirarea inițială că te aud vorbind românește, sunt foarte amabili și prietenoși.

Noi ne-am plimbat prin centru, am admirat clădirile vechi și stăduțele liniștite.

Pentru că ceea ce ne-a plăcut aici a fost liniștea. Mașini puține și oameni mult mai calmi parcă.

Seara ne-am plimbat pe malul Târnavei și am admirat rățuștele.

tarnava odorheiu secuiesc

Surpriza a fost la un loc de joacă. Nu am văzut plastic și celebrul tartan cu care suntem obișnuiți în parcurile bucureștene. Cele mai multe jucării sunt făcute din lemn, iar copiii aleargă liniștiți prin frunze.

loc de joacă odorheiu secuiesc

Nu am vizitat foarte multe locuri din oraș, pentru că am vrut să ne bucurăm de peisajele minunate de toamnă din împrejurimi. Dar avem motive pentru a reveni!

harghita
Parcul Mini Transilvania - Mini Erdély Park

Parcul, aflat în Băile Szejke, în apropierea orașului Odorheiu Secuiesc a fost conceput ca o Transilvanie în miniatură. Vei vedea peste 90 de machete ale unor localități istorice și cetăți medievale din Transilvania: Castelul Peleș, Castelul Poenari, Biserica Fortificată de la Viscri, Cetatea Rupea, Complexul Balnear de la Ocna Sibiului, Băile Herculane, Cetatea Alba Iulia, Sighișoara, Oradea, Sibiu sau Cluj-Napoca, pentru a numi doar câteva dintre ele.

mini transilvania1
mini transilvania4

Plimbarea printre machete îți va face poftă să le vezi în realitate și probabil vei face planuri de vacanță în gând. Noi așa am pățit!

Ne-am simțit ca niște Gulliver-i printre micuțele clădiri. Sau într-un film de groază atunci când am văzut insecte ce păreau gigantice pe clăririle micuțe.

Dacă vi se face foame este bine să știți că există un restaurant la care puteți mânca hamburgeri, piept de pui la grătar, ceafă de porc, cârnați sau mici. Sau puteți sta la o cafea sau un suc, în timp ce copiii se joacă în apropiere.

mini transilvania5
mini transilvania2
La locul de joacă, copiii găsesc personajele din serialul de animație Legendarium.

Acesta este un proiect prin care se dorește prezentarea într-un mod distractiv a legendelor din Ținutului Secuiesc. Serialul poate fi urmărit și în mini-cinema-ul deschis în cadrul parcului.

mini transilvania14
mini transilvania9

Dacă cei mici prind drag de aceste personaje, pe site-ul parcului puteți cumpăra jocuri, mascote, cărți, căni, magneți, ceasuri și tricouri.

Tot la locul de joacă puteți face o cursă cu melci: un sistem prin care puteți vedea cine are cel mai rapid melc. Noi ne-am distrat!

O mini-cetate vă oferă o panoramă asupra parcului și va fi un loc bun de explorat.

mini transilvania15

La intrare există un afiș care anunță deschiderea unui parc tematic cu insecte. Pe o pajiște din parc există câteva insecte gigantice, dar nu am înțeles dacă sunt doar câteva din cele care urmează să apară sau acestea sunt toate.

mini transilvania11
mini transilvania12
mini transilvania3

Un „must” este plimbarea cu mini-mocănița.

Traseul mocăniței, unică în țară, trece printre clădirile miniaturale, ba chiar printr-un tunel și un pasaj.

Copiii se vor distra cu siguranță!

Prețurile pentru intrarea în parc:

Bilet pentru adulți: 30 lei

Bilet pentru copii (gratuit pentru copiii sub 3 ani): 15 lei.

Pentru mocăniță vei plăti:

Bilet pentru adulți: 10 lei

Bilet pentru copii: 5 lei.

muzeul apelor minerale1
muzeul apelor minerale2
Muzeul Apelor Minerale

Chiar lângă Mini Transilvania se află Muzeul Apelor Minerale. Din păcate însă de la începutul lunii octombrie este închis până la sfârșitul lui aprilie.

Dar ne-am uitat prin curte și am văzut câteva vehicule cu care se transporta apa minerală de-a lungul timpului și am descoperit un izvor despre care un localnic ne-a povestit că este bun pentru stomac. Avea totuși un miros prea pătrunzător pentru noi, așa că nu l-am încercat.

isus1
Statuia Inima lui Isus de pe Dealul Gordon

Până ajungem la Statuia lui Isus Hristos din Rio de Janeiro, am zis să ajungem la cea de pe Dealul Gordon.

isus2

Inima lui Iisus, așa cum mai este denumită, domină împrejurimile cu înălțime de aproximativ 22 de metri. Este construită din fier și oțel inoxidabil și am văzut-o de la distanță strălucind în soare.

Statuia se află la capătul unui drum de țară, la vreo 5 km de intrarea în comuna Bisericani. Puteți merge pe jos prin pădure, dacă vă țin picioarele.

Priveliștea de sus este minunată. Iar dacă mai adăugați și cei 22 de metri ai statuii veți fi impresionați de-a dreptul de ce veți avea în fața ochilor.

Se poate urca până sus în vârful statuii. Inedit este faptul că poți privi panorama ieșind prin capul lui Isus, printr-un fel de „aerisire”. Noi am râs puțin de această experiență, dar pozele făcute de acolo sunt de efect.

isus4

La coborâre ne-am plimbat prin pădurea galbenă și am identificat tot felul de fructe.

babusgato
"Babusgató" din Subcetate Zetea

Un parc în care să vezi animale, să le atingi, să le hrănești este ceva ce copiii nu ar refuza prea ușor.

La "Babusgató" găsești câini, pisici, iepuri de toate felurile, șinșile, căprițe pitice, găini diverse, curcani, căprioare, struți, porci, măgăruși, ponei, lame și... un cangur pitic.

Alexa a hrănit pe toată lumea, a mângâiat fără restricție, a fugărit și a vorbit cu fiecare animal.

babusgato

Proprietarii spun că este un parc de mângâiere a animalelor și cu siguranță nu va scăpa niciunul dintre simpaticii locatari de drăgăleala celor mici.

zetea1
Lacul și Barajul Zetea

Lacul Zetea este un lac de acumulare, pe Târnava Mare, format de barajul Sub Cetate. Barajul poate fi un loc bun de admirat zona, iar dacă mergeți la campingul din apropiere veți găsi un popas încântător.

Campingul ține de Pensiunea Szencsed Panzio și se află chiar la baza lacului Zetea. Mare activitate nu era pe lac, având în vedere că este sfârșit de octombrie.

zetea2

Am ajuns la pontonul celor de la Pălăria Verde (centru de închiriere caiace, hidrobiciclete și SUP-uri) și am încercat hidrobicicleta. A fost foarte frumos, am făcut mușchi la picioare și am pescuit frunzele toamnei căzute în apă.

Unde mâncăm

Petho Etterem este un restaurant chiar în centrul orașul Odorheiu Secuiesc. Am găsit preparate regionale în porții generoase și o atmosferă plăcută.

Gizi Csárda este un alt restaurant unde puteți încerca mâncăruri specifice zonei. Cum ar fi supă de afine!

supa de afine

Pentru dulciuri mergeți la Alexandra Cukrászda. În vitrine veți descoperi tablouri din marțipan.

cofetarie odorheiu secuiesc

Sunt multe locuri pe care le-am ratat din lipsă de timp, dar la care vom reveni cu alte ocazii.

Ce părere ai? Lasă-ne un mesaj.