catania

O prietenă îmi spunea: Italia este întotdeauna o idee bună. Chiar și în ianuarie.

Așa că am fost spontani, am prins o ofertă la WizzAir și am plecat în Sicilia. Catania mai exact.

După pregătiri atente, informări și citit pe site-uri despre condițiile de călătorie, am plecat.

Despre zborul cu copilul și despre cum ne-a panicat manevra “go around” la aterizare voi scrie un alt articol.

Cursa noastră a ajuns destul de târziu seara, dar am găsit cu ușurință stația autobuzului Alibus, care merge de la Aeroportul din Catania în oraș. 6 euro costă călătoria, iar șoferul îți poate spune exact unde trebuie să cobori pentru a ajunge cât mai aproape de unde ai nevoie.

Noi am stat în Piazza Trento, iar călătoria a durat cam jumătate de oră. Oboseala călătoriei și-a spus cuvântul și am adormit imediat.

A doua zi am luat orașul la pas.

Catania are o linie de metrou, iar autobuzele circulă destul de bine, dar noi am preferat să descoperim atracțiile orașului în ritmul nostru, fără listă de atracții de bifat. Mai ales că vremea era perfectă pentru plimbări: 15 grade în ianuarie.

catania parcul bellini

Giardino Bellini

Parcul Bellini este cel mai vechi parc din Catania și are un farmec aparte. Are mai multe zone, numai bune de explorat. Vei descoperi fântâni și alei pavate cu roci vulcanice, bănci la soare, aloe vera, palmieri și... liniște.

Într-o altă zonă, mai retrasă,  există un loc de joacă, unde copiii își pot consuma energia. Vor avea probabil nevoie după plimbări “de oameni mari”.

catania parcul bellini

Supriza acestui parc a fost un ficus uriaș, cu niște rădăcini impresionante.

catania teatrul Bellini
Teatro Massimo Bellini

Opera care poartă numele compozitorului local Vincenzo Bellini se poate vizita, iar turul costa 12 euro. Noi am asistat la repetițiile orchestrei și am admirat acustica și lojele intime.

Ghidul ne-a povestit cum în loja oficială aveau acces străjerii și.. amantele regelui. Sau cum regele a încălcat tradiția, aplaudând una dintre operele lui Bellini.

catania teatrul Bellini

Am ieșit din Teatro Bellini și am plecat în cautarea elefantului. Sunt multe legende legate de 'liotro', așa cum îl numesc localnicii.

Potrivit uneia dintre ele, vechii locuitori din Catania considerau elefantul simbolul  protecției împotriva erupțiilor vulcanului Etna. Așa că peste tot prin oraș poți vedea elefănțelul, în diverse ipostaze. Îl vei găsi pe pereți magazinelor, statui răspândite prin piețe, pe asfaltul străzilor sau pe afișe. Există chiar și un Palazzo degli Elefanti, în care se află acum primăria.

elefant catania
Chiesa della Badia di Sant'Agata
 În plimbările noastre am dat peste Sant’Agata. În aceeași piață există și Catedrala și Biserica Sant’Agata. De la cupola bisericii ai o panoramă 360° a orașului.
catania

Pentru a ajunge pe terasa bisericii este nevoie de 5 euro și 170 de scări. Dar ochii le vor mulțumi picioarelor pentru efort.

catania Sant’Agata

Pe o parte poți vedea marea, iar pe cealaltă, dacă ai noroc, se vede Etna. Noi nu am reușit să vedem vulcanul pentru că se ascunsese în nori.

catania orto botanico
Grădina Botanică

Orto Botanico a fost o supriză foarte plăcută și am petrecut acolo mai bine de 2 ore. Spațiul este mai mic decât Grădina Botanică din București, dar varietatea plantelor este mult mai mare. Datorită climei calde din Catania poți admira specii din foarte multe zone geografice.

Palmieri de toate felurile, eucalipt, arbore de săpun, Ginkgo biloba, copacul Chorisia Insignis care are țepi pe tot trunchiul și multe alte plante surprinzătoare.

catania orto botanico

În zona de suculente poți descoperi o mare varietate de cactuși, aloe și plante din toate colțurile lumii.

După plimbarea printre plante am vrut să vedem și plaja. Dacă mergi pe Corso Italia, un bulevard chic cu multe magazine, găsești Gara Europa. De acolo ajungi ușor la Spiaggia San Giovanni Licuti. Dacă unele plaje din Grecia au pietricele, aici vei vedea cu adevărat pietre, chiar vulcanice.

catania plaja
Catania nu este un oraș curat, în unele zone este mai murdar decât Bucureștiul.

Dar poți mânca foarte bine! În jurul pieței de pește sunt restaurante care gătesc pește și fructe de mare proaspete. Ar fi bine să încerci paste alla norma, specifice zonei, pizza, cannoli delicioase, gelato și arancino, îndrăgita gustare siciliană. Acești bulgărași, care amintesc prin formă de Etna, sunt niște chiftele umplute cu diverse combinații, orez, sos de carne, mozzarella sau legume.

catania mancare sicilia

Italienii sunt foarte prietenoși cu copiii. Pe aeroport există bandă specială pentru familiile cu copii, pentru a reduce timpul de așteptare, prin magazine vânzătorii îi ofereau diverse Alexei, iar un patron de pizzerie a trecut peste orarul afișat și ne-a făcut pizza înainte de deschidere pentru că Alexei îi era foame.

Acesta este un aspect de care trebuie să ții seama dacă mergi în Italia. Italienii țin la pauza din mijlocul zilei. Iar în afara sezonului, cu atât mai mult. Găsești restaurantele deschise doar de la 12:00 până pe la 14:00 și apoi seara după 19:30 – 20:00.

Dacă vrei să îți protejezi picioarele sau dacă copiii sunt mai mici, poți apela la autobuzele turistice care opresc în cam toate punctele de interes.

Sunt foarte multe atracții în Catania, iar noi am lăsat unele pentru atunci când vom reveni.

Despre excursia la Vulcanul Etna citește AICI.

Intră în shop-ul Parentropolis și cumpără cursurile pentru gestionarea emoțiilor copiilor.

Ce părere ai? Lasă-ne un mesaj.